maandag 8 juni 2009

Scratch: 3e les

We gaan verder met een nieuw voorbeeld. Download het op je computer en beantwoord deze vragen:
  1. Hoe wordt er gezorgd dat de inktvis niet over de rand valt?
  2. Hoe wordt er gezorgd dat de inktvis zo fladderend beweegt?
  3. Hoe wordt de score bijgehouden?

Ga op onderzoek uit. Waartoe dienen de volgende blokken?




Open het bestand dat je in de vorige les hebt gemaakt. Breid het uit op de volgende manier:

  • Er komt een puntentelling
  • Als de twee poppetjes elkaar aanraken, levert het een punt op
  • De poppetjes mogen geen van beide over de rand vallen
  • Voeg nog een derde poppetje aan toe. Dit poppetje beweegt vanzelf, en als het door jou aangestuurde poppetje raakt, kost dat 5 punten
  • Als er binnen 30 seconden 10 punten zijn gescoord, stopt de game en wordt er een muziekje afgespeeld (hint: gebruik tijd, die vind je onder Waarnemen (licht blauw))

Als je klaar bent, graag uploaden naar de website van Scratch.

Veel plezier met Scratch!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten